Tassar runt i bloggbyn.Sönernas sommarjobb mm. Är det svårt för ungdomar att få sommarjobb hos er?//sarahmara

Trots en sommar utan slut kändes det som, så är det lugnare nu. Jag är numera stamkund på SJ – tågresor:P       

Grabbarna har haft turen att få sommarjobba HELA sommaren…Och INTE EN ENDA DAG har äldsta sonen varit hemma från OLW, där han fick sommarjobb. Han jobbade hela sommaren utom sista veckan innan skolan började. T om chefen på platsen han arbetade kom ut och talade om att dom var sååå nöjda med dom. Hrm…*skryter lite nu* -Han var den ENDA 16-åringen som fick jobba mer än 4 veckor=). Klart man blir stolt!!! Och lillgrabben skulle arbeta ihop han med till en dator. Skulle kosta minst 3 gånger så mycket i affären sa dom. Så han har klippt gräset hemma 2ggr/vecka. Sen har han fått bl a klippa gräs, göra i ordning stenplattor m m hos farmor och farfar. En gång skurade och dammsög han!!!

Vi har spelat en hel del pil också, även om maken och grabbsen gjort det mera. Då kör vi ”killer”, och -JA,ja,ja:-Jag förlorar JÄMT!!! Men det är lite kul faktiskt=). (Jag tror bara jag får vara med på pilkastningen för att ingen av dom ska förlora:P haha)

Lördagen ska jag faktiskt sitta och läsa ikapp hos dom som stöttat mig när jag varit borta. Det värmer så, även om vi ”bara” är bloggvänner.

                                                          Kramizar från Sarah!

20 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Bustjejan
    Aug 27, 2011 @ 07:01:09

    Underbart att få läsa i inlägget nedanför, ett ben kan det ju vara värt om man får leva någorlunda frisk, hoppas verkligen att cancern håller sig borta!!! tråkigt dock att hans utbildning går till waste….hoppas han kan finna något annat han vill och kan arbeta med samt att han finner ett jobb på ett ställe han är välkommen på…

    Vilken tur dina pojkar haft det! det verkar inte det lättaste att få sommarjobb nu mer (inte här i krokarna iaf) och va underbart bra dom har gjort det som har jobbat hela sommaren!!! att kliva upp och gå till sommar jobb i den åldern visar ju tecken på ansvar 🙂 och visa fram fötterna så redan vid den åldern så ser ju dem dom jobbar hos att de har lite framförhållning, lättare att få in en fot tills att det är dags att skaffa riktigt jobb efter skolan.
    Otroligt bra 🙂
    Jag som inte ens känner dina pojkar blir stolt! *hihi* (hoppas jag får det)

    Vart glad nu när jag slog på datorn och såg att du hade nya inlägg, har saknat dig hela sommaren! har varit tomt utan dina funderingar, förstår dock att du har haft mycket att stå i, men du har varit saknad här! *påpekar så du vet*
    Hoppas på att hösten bjuder på lite lugnare för dig!
    Kraamziz

    Svara

  2. suttecity
    Aug 27, 2011 @ 08:52:40

    Håller med ovanstående, ordningen är återställd när du finns med i bloggrollen igen! Bloggvänner är inte bara har jag upptäckt, de kan vara ovärderliga i många situationer.

    Härligt att få känna sig stolt över de sina! Det skall man vara!

    Hmm … menar du att de är så baksluga med pilkastningen? 😉

    Ha en fortsatt bra helg nu!

    Kram

    Svara

  3. madonnan
    Aug 27, 2011 @ 09:56:40

    Du verkar ha haft en bra sommar, roligt. Pil är skoj, men svårt så jag förstår att du inte vinner… 🙂

    Kram

    Svara

  4. sanna
    Aug 27, 2011 @ 18:58:46

    Vad kul att du är tillbaka!!!!! Ville bara säga det och skicka en kram:)

    Svara

  5. Jag
    Aug 27, 2011 @ 23:04:22

    Men Sarah, du är tillbaka! Så skönt! Hoppas att det som känts svårt börjar ordna upp sig! Att sönerna har sommarjobbat låter jättebra, det är alltid lättare att få jobb nästa gång när man har lite erfarenhet.

    Läste även i förra inägget om pojken med cancern, otroligt härligt att han är frisk igen!

    Hur har det gått med Fk och utförsäkringen? Är du inskriven på Af nu?
    Ta allt med bloggen i din tassande takt, det springer inte bort.
    Kram, Sarah.

    Svara

  6. Gunnar
    Aug 28, 2011 @ 08:31:57

    Vilka duktiga barn du har! Visst är det väl bra att dom kan jobba under sommaren. Bra för deras självkänsla att dom kan tjäna lite egna pengar tror jag.

    Hoppas du får en bra söndag!

    Svara

  7. Andromeda
    Aug 28, 2011 @ 17:29:43

    Jag är så glad att du är tillbaka igen 🙂
    Kram

    Svara

  8. anneliestankar
    Aug 28, 2011 @ 17:42:46

    Ja det verkar svårt för dem att hitta arbete. Min mellersta son hade tur och han har också arbetat hela sommaren och får komma tillbaka på alla loven! Jag är så glad för hans skull. Min äldsta arbetar på Gröna Lund hela säsongen men han måste däremot få ett fast arbete nu när de stänger.. och det oroar jag mig för..

    Dina pojkar är ju jätteduktiga! De är väl stolta och glada nu när de har arbetat ihop egna pengar.

    Jag blir glad över att se att du är tillbaka, jag hoppas du mår bra.

    kramar

    Svara

  9. kao
    Aug 28, 2011 @ 19:23:18

    Hejhej! Nu hittade jag dej! Har ju skrivit just den här adressen förut, men då hamnade jag på en sida där det stod att bloggen inte existerade. Men nu har jag dej igen så jag kan lägga till dej på min lista.
    ——–
    Måste säga att din son är beundransvärd som jobbar som han gör och är så målmedveten. Det kommer gå mycket bra för honom i livet, helt klart.
    ———-
    Jag hoppas du mår bättre nu än du gjorde senast. Att du kan åka tåg är ju ett stort steg mot förbättring.

    Massa kramar ska du ha
    Kao

    Svara

  10. Ewa
    Aug 28, 2011 @ 23:35:31

    Duktiga grabbar du har =)

    Visst är det kul att spela spel även om man förlorar men jag kan bli taggad av att förlora också 🙂 tänka att nejj nu jäklar ska jag vinna =D

    Hoppas du har det bra Sarah det låter så iaf ,, Kraam på dig !

    Svara

  11. fgggmf
    Aug 29, 2011 @ 07:29:35

    Välkommen tillbaka.

    Bamsekram

    Svara

  12. Tant Otto
    Aug 29, 2011 @ 11:03:29

    Kram Sarahmara! Skönt att du är tillbaka.

    Svara

  13. sjokvist *agnetha*
    Aug 29, 2011 @ 18:50:04

    Halloja !!!

    Har haft fullt upp idag och inte hunnit ringa dig idag, ledsen för det.

    Puss O Kram

    Svara

  14. Oceandreamsblogg
    Aug 29, 2011 @ 20:22:16

    Hej fina vännen..Jag ser att du också varit ganska frånvarande här i sommar.Hoppas ialla fall att du har det bra! Ta hand om dig i massor

    Kramar

    Svara

  15. misskermit
    Aug 31, 2011 @ 08:06:08

    God morgon god morgon.

    Jag har också varit dålig på att uppdatera i sommar.
    Så skoj att se dig här igen och jag hoppas att det blir liiiite oftare nu 😉

    Vad härligt för ungdomarna att fått jobba hela sommaren, det är nyttigt och en perfekt erfarenhet innan vuxenlivet.

    Kramar i massor

    Svara

  16. beatamorot2
    Aug 31, 2011 @ 15:01:11

    Så glad att se(läsa) att du mår bättre igen!! Saknat dina goa inlägg….Härligt att det funkat för dina killar med sommarjobb å sånt…å man FÅR skryta när ungarna gör bra ifrån sig!!:) Fasen vore väl annars!!:)
    Ha det bra gumman!!
    Många kramar!

    Svara

  17. vildvaeder
    Aug 31, 2011 @ 22:18:01

    Roligt att få läsa ett inlägg av dig gumman!

    Jag vet att jag är sååå dålig på att uppdatera mig hos mina favvisar, men hav tröst. Jag är sååå kass på att uppdatera mig på mina bloggar.

    Saknar gamla Ab-bloggen..sen har jag haft för ont för att löpträna…smärtan Orvar..men nu..nu ska jag förhoppningsvis kunna springa i morgonbitt.

    Saknar dig hjärtat!

    Svara

  18. svorskan
    Sep 04, 2011 @ 23:02:16

    Fina killar du har! Roligt att du är så stolt över dem, och det ska du vara!
    Jag tror att det är ganska svårt att få sommarjobb här. Kontakter är bra. Min ena son har fast jobb, och den andre har sommarjobbat hela sommaren på ett äldreboende. Han har trivts bra med det. Nu har han flyttat till Blekinge för att plugga.
    Kram och allt gott till dej!

    Svara

  19. kickie
    Sep 09, 2011 @ 00:06:38

    Hejsan vännen!

    Kikar in lite här.

    Hoppas ni får en fin o solig helg.

    De goaste kramizar!

    Svara

  20. skvitt
    Dec 24, 2011 @ 12:14:53

    God jul och gott nytt år!
    /Skvitt

    Svara

Kommentera

